Kahramanmaraş’ta Depremzedeler İçin Hak Sahipliği Başvuruları Duyurusu
Başvuru Şartları ve Süreci
Henüz başvuruda bulunmamış olan hak sahipleri, Kahramanmaraş AFAD İl Müdürlüğü’ne şahsen veya e-Devlet üzerinden başvurularını yapabilecek. Kahramanmaraş dışında ikamet edenler ise bulundukları ildeki AFAD müdürlüklerine giderek başvurularını gerçekleştirebilecek.
Gerekli Belgeler
Başvuru yapacak vatandaşların aşağıdaki belgeleri ibraz etmeleri gerekmektedir:
• Hasarlı yapıya ait tapu senedi fotokopisi ve askı kodu,
• Vefat eden kişiye aitse veraset ilamı,
• Noter vekaletnamesi ile yapılacak başvurularda vekaletnamenin aslı ve fotokopisi.
Başvuru Tarihleri ve Yerleri
Kahramanmaraş’ta yapılacak şahsen başvurular 21 Kasım 2024 günü saat 08.00’de başlayıp, 22 Kasım 2024 günü saat 23.59’da sona erecektir. E-devlet üzerinden başvurular ise 21 Kasım 2024 saat 00.01’de başlayacak ve 22 Kasım 2024 saat 23.59’da sona erecektir.
Kahramanmaraş’ta başvuru merkezleri şunlardır:
• Karacasu Merkez’deki AFAD İl Müdürlüğü ve çeşitli ilçe koordinasyon birimleri,
• Türkoğlu, Pazarcık ve Elbistan gibi bazı ilçelerdeki AFAD mobil koordinasyon noktaları.
Vekaletname Durumu
Vekaletname ile yapılacak başvurularda, vekaletnamede “… 7269-5327-4133 sayılı yasalar ve ilgili yönetmelikler gereğince adıma çıkan yardımlar nedeniyle; talep ve taahhütname vermeye, borçlandırma yapmaya, yer seçim işlemlerini yürütmeye, kura çekmeye, yapıları teslim almaya vb. işlemleri yapmaya vekil tayin ettim…” ibarelerinin yazılı olması gerekmektedir. Genel ibareli vekaletnameler kabul edilmeyecektir.
Vatandaşlar, başvuru ve gerekli belgelerle ilgili detaylı bilgi almak için 7269-5327-4133 numaralı AFAD hattını arayarak bilgi alabilirler.
Diğer İller
Kahramanmaraş dışında Adıyaman, Elazığ, Gaziantep, Hatay, Kilis, Malatya, Osmaniye ve Şanlıurfa illerinde de 21-22 Kasım 2024 tarihlerinde başvuru yapılabilecektir.