Kahramanmaraş’ta Eğitime Yeni Vizyon: İl Müdürü Erhan Baydur Bilgilendirdi
Kahramanmaraş’ta Eğitime Yeni Vizyon: İl Müdürü Erhan Baydur Bilgilendirdi
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur, Mado Akdeniz Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen basın toplantısında, kentte yürütülen eğitim faaliyetleri, yatırımlar ve projeler hakkında kapsamlı bilgiler verdi.
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürü Erhan Baydur, Mado Akdeniz Turizm Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen basın toplantısında, kentte yürütülen eğitim faaliyetleri, yatırımlar ve projeler hakkında kapsamlı bilgiler verdi.
EĞİTİM YATIRIMLARI VE PROJELER MASAYA YATIRILDI
Toplantıda Baydur, Kahramanmaraş genelinde 1.155 okulun faaliyet gösterdiğini belirtirken, halk eğitim merkezleri, özel kurslar ve öğretmenevleri de dâhil edildiğinde toplam eğitim kurumu sayısının 1.379’a ulaştığını ifade etti. Resmî ve özel okullarda 17.826 öğretmenin görev yaptığını, öğrenci sayısının ise yaklaşık 280 bin civarında olduğunu aktardı.
DEPREM SONRASI YENİDEN YAPILANMA SÜRECİ
Deprem öncesinde Kahramanmaraş’ta 10.367 dersliğin bulunduğunu vurgulayan Baydur, yıkım sonrası bu sayının 9.300’e düştüğünü ifade etti. Ancak yapılan yatırımlarla 2025 yılına kadar derslik sayısının %18 artışla 12.234’e çıkarılmasının hedeflendiğini dile getirdi.
Bu kapsamda şimdiye kadar 49 eğitim binasının yeniden inşa edilerek öğrencilerin kullanımına sunulduğunu açıklayan Baydur, depremden etkilenen okulların hızla yenilenmesinin ve ihtiyaca göre yeni okul projelerinin hayata geçirilmesinin öncelikli hedefleri arasında yer aldığını belirtti.
EĞİTİMDE YENİ PROJELER VE GELİŞMELER
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü, eğitimin kalitesini artırmak amacıyla çeşitli projeleri hayata geçiriyor. Bunlar arasında özellikle dikkat çekenlerden biri, öğrencilerde bağımlılık farkındalığını artırmayı amaçlayan “Beni Dinler misin?” projesi. Proje kapsamında 4. sınıf öğrencileriyle dijital bağımlılık da dâhil olmak üzere her türlü bağımlılıkla mücadeleye yönelik özel çalışmalar yürütülüyor.
Bir diğer önemli girişim ise “Protokol Okumaları” projesi. Bu proje ile, kültür müdüründen emniyet müdürüne kadar farklı kamu yöneticileri öğrencilerle bir araya gelerek kitap okuma etkinlikleri gerçekleştiriyor. Öğrenciler, sadece bilgi edinmekle kalmayıp, toplumda önemli görevler üstlenen isimlerden doğrudan rehberlik alarak kendilerine rol model belirleyebiliyor.
EĞİTİM YATIRIMLARINDA HIZ KESİLMİYOR
Baydur, Kahramanmaraş’ta eğitim altyapısının güçlendirilmesi için büyük çaplı yatırımların sürdüğünü belirtti. Şu an itibarıyla:
• 59 eğitim projesinin inşaat aşamasında olduğu,
• 3 okulun ihale sürecinde bulunduğu,
• 70 yeni okul projesinin ise planlama aşamasında olduğu bilgisi paylaşıldı.
Baydur, “Nisan ayından itibaren ihaleleri hızlandırarak eğitim altyapısını daha da güçlendireceğiz. 2025 yılına kadar planlanan tüm projeleri tamamlamayı hedefliyoruz” diyerek, çalışmaların kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.
Deprem sonrası eğitim sisteminde geçici olarak kullanılan konteyner okulların da aileler evlerine döndükçe aşamalı olarak kaldırılacağını sözlerine ekledi.
AKADEMİK VE SOSYAL GELİŞİM ÖNCELİKLİ
Baydur, eğitimin yalnızca akademik başarıdan ibaret olmadığını belirterek, öğrencilerin sosyal, kültürel ve manevi gelişimini destekleyen projelere de büyük önem verdiklerini söyledi. Deprem öncesine kıyasla daha güçlü bir eğitim sistemi oluşturmayı amaçladıklarını ifade eden Baydur, öğrencilere akademik başarılarının yanı sıra topluma duyarlı bireyler olarak yetişmeleri için çeşitli projeler sunmaya devam edeceklerini belirtti.
Toplantının sonunda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Baydur, Kahramanmaraş’ta eğitime dair tüm gelişmelerin kamuoyuyla düzenli olarak paylaşılacağını dile getirdi.
HABER: OĞUZ KARAKOÇ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.